Povodně 2013 - jak postupovat v případě škodní události?
Publikováno: 04.06.2013
Pokud jste postiženi povodní či záplavami, zkontrolujte si, zda se Vaše pojistka vztahuje na tato rizika. Pro plnění pojišťovny je důležitá přesná terminologie.
Povodeň je přírodní katastrofa, způsobená rozlitím nadměrného množství vody v krajině mimo koryta řek nebo nádrže, přehrady apod. Jejími následky mohou být různě velké škody na majetku, ekologické škody či oběti na lidských životech.
Záplava označuje vodu, která se šíří z jiných důvodů než u povodně. Důvodem může být průtrž mračen, kdy si následně voda najde odtok přes Váši nemovitost.
Pro rychlé vyřízení škodní události doporučujeme následující postup:
- co nejdříve nahlásit škodní událost své pojišťovně
- proveďte opatření k zabránění zvětšování rozsahu škody
- dříve, než začnete odstraňovat následky škody, pořiďte její řádnou fotodokumentaci
- zasažené věci, u kterých je to možné, ponechejte v původním stavu pro prohlídku pracovníkem pojišťovny
- vypracujte seznam zasažených věcí s uvedením ceny, stáří a rozsahu poškození věcí. Bude-li to možné, zajistěte doklady k zasaženým věcem (účty, záruční listy atd.)
Telefonický kontakt na jednotlivé pojišťovny:
Pojišťovna | Telefon | |
---|---|---|
Allianz | 800 170 000, 841 170 00 | klient@allianz.cz |
AXA | 292 292 292 | info@axa.cz |
ČPP | 841 444 555 | pojistovna@cpp.cz |
ČP | 841 114 114 | klient@cpoj.cz |
ČSOB | 800 100 777 | info@csobpoj.cz |
ERGO | 221 585 111 | info@ergo.cz |
Generali | 844 188 188 | servis@generali.cz |
HVP | 222 119 111 | info@hvp.cz |
Koperativa | 841 105 105 | info@koop.cz |
Slavia | 255 790 111 | info@slavia-pojistovna.cz |
Triglav | 542 425 000 | triglav@triglav.cz |
Uniqa | 800 120 020 | uniqa@uniqa.cz |
Wüstenrot | 800 225 555 | kontakt@wuestenrot.cz |
Zdroj: cap.cz, top-pojisteni.cz
Autor: Richard Kadlec