Zákaznická linka:
9:00 - 17:00
222 100 200 Zavoláme vám zpět

Povodně 2013 - jak postupovat v případě škodní události?

Publikováno: 04.06.2013

Pokud jste postiženi povodní či záplavami, zkontrolujte si, zda se Vaše pojistka vztahuje na tato rizika. Pro plnění pojišťovny je důležitá přesná terminologie.

Povodeň je přírodní katastrofa, způsobená rozlitím nadměrného množství vody v krajině mimo koryta řek nebo nádrže, přehrady apod. Jejími následky mohou být různě velké škody na majetku, ekologické škody či oběti na lidských životech.

Záplava označuje vodu, která se šíří z jiných důvodů než u povodně. Důvodem může být průtrž mračen, kdy si následně voda najde odtok přes Váši nemovitost.

Pro rychlé vyřízení škodní události doporučujeme následující postup:

  • co nejdříve nahlásit škodní událost své pojišťovně
  • proveďte opatření k zabránění zvětšování rozsahu škody
  • dříve, než začnete odstraňovat následky škody, pořiďte její řádnou fotodokumentaci
  • zasažené věci, u kterých je to možné, ponechejte v původním stavu pro prohlídku pracovníkem pojišťovny
  • vypracujte seznam zasažených věcí s uvedením ceny, stáří a rozsahu poškození věcí. Bude-li to možné, zajistěte doklady k  zasaženým věcem (účty, záruční listy atd.)

Telefonický kontakt na jednotlivé pojišťovny:

Pojišťovna Telefon Email
Allianz 800 170 000, 841 170 00 klient@allianz.cz
AXA 292 292 292 info@axa.cz
ČPP 841 444 555 pojistovna@cpp.cz
ČP 841 114 114 klient@cpoj.cz
ČSOB 800 100 777 info@csobpoj.cz
ERGO 221 585 111 info@ergo.cz
Generali 844 188 188 servis@generali.cz
HVP 222 119 111 info@hvp.cz
Koperativa 841 105 105 info@koop.cz
Slavia 255 790 111 info@slavia-pojistovna.cz
Triglav 542 425 000 triglav@triglav.cz
Uniqa 800 120 020 uniqa@uniqa.cz
Wüstenrot 800 225 555 kontakt@wuestenrot.cz


Zdroj: cap.cz, top-pojisteni.cz

Autor: Richard Kadlec