Pomoc v zahraničí
Asistenční služby jednotlivých pojišťoven:
Detailní přehled asistenčních služeb jednotlivých pojišťoven naleznete v následujícich sekcích:
Při onemocnění nebo úrazu:
- některá zdravotnická zařízení v zahraničí po Vás mohou vyžadovat úhradu ošetření v hotovosti
- zaplatíte-li ambulantní ošetření v hotovosti, uschovejte si účty, aby Vám mohly být po návratu proplaceny
- nebudete-li schopni uhradit účty v hotovosti, obraťte se na asistenční službu
- nehraďte žádné případné účty zaslané na Vaši adresu a předejte je ihned pojišťovně
- dojde-li k úrazu v souvislosti s dopravní nehodou, předejte pojišťovně veškeré doklady od policie
- při úrazu, jehož následkem může být trvalé postižení, vždy informujte asistenční službu
- vyžaduje-li Vaše onemocnění či úraz lékařský převoz, informujte o tom asistenční službu
Při škodě na zavazadlech
- krádež zavazadel neprodleně ohlaste na policii
- vyžádejte si policejní protokol obsahující seznam odcizených věcí, dobu odcizení (alespoň přibližnou), místo odcizení (v případě odcizení z automobilu informaci o tom, kde byly odcizené věci uloženy, zda bylo vozidlo řádně zabezpečeno a jaké části vozidla byly poškozeny), datum a čas sepsání protokolu, podpis
- dojde-li ke škodě na zavazadlech v ubytovacím zařízení, požádejte písemně provozovatele o náhradu škody, převzetí žádosti si nechte potvrdit
- poškodí-li se zavazadla při přepravě, vyžádejte si od dopravce protokol PIR či jiné věrohodné potvrzení
- zdokumentujte okolnosti škody (fotografie atd.)
- při uplatnění škody přiložte originály účtů od věcí, za něž požadujete náhradu
Při odpovědnosti za škodu
- svou odpovědnost za škodu bez souhlasu pojišťovny neuznávejte, vzniklou škodu neuhrazujte ani částečně, nepodepisujte žádný dokument, jehož obsahu nebudete rozumět
- poškozeného informujte o svém pojištění a předejte mu kontakt na pojišťovnu
- snažte se zajistit písemná prohlášení poškozeného a případných svědků
- zdokumentujte okolnosti škody (fotografie, video)