Jak správně vytvořit inzerát prodeje vozu
Zpracování inzerátu pro prodej vozu chce trochu cviku. My vám samozřejmě rádi poradíme, na co se soustředit a jak vytvořit ideální inzerci, která zaujme a prodej výrazně uspíší.
Základní informace
Naprostým základem inzerátu jsou informace o voze, tedy primárně, jaká je jeho cena, o jakou jde značku, model, rok výroby nebo jaké využívá palivo. Právě toto jsou kritéria, která do vyhledávání zájemci o koupi zadávají a dle toho se jim váš inzerát může a nemusí objevit.
Mezi další součásti patří dílčí vybavení, například klimatizace, elektrická okna, multifunkční volant, různé bezpečnostní prvky, výkon. Nesmíte ani opomenout problematické části vozu, například zda je problém s převodovkou, děravý výfuk, odřeniny či rozbité světlo. Tyto informace totiž tak jako tak musíte uvést i v kupní smlouvě, takže by se kupující měl o technickém stavu dozvědět již dopředu.
Fotografie
Obecně platí, že čím kvalitnější, tím lepší. Jde často o první vjem, na jehož základě se lidé rozhodují, zda inzerenta oslovit či nikoliv. Pokud má váš vůz nějakou specifickou úpravu nebo i výraznou vadu, bylo by dobré je do fotografií zahrnout, aby nedošlo k nepříjemnostem během samotné schůzky.
Vůz nafoťte tak, aby zájemce dostatečně poznal, jak vypadá, v jakém je stavu, a to nejen exteriér, ale i interiér, včetně případných detailů, palubní desky, sedadel a kufru.
Co při focení dodržovat:
- kvalitní rozlišení
- dostatek světla
- vyfoťte celé auto pro úvodní fotografii
- vůz před fotografováním umyjte a vyčistěte
Práce s textem
Někteří prodejci aut přes inzerát možná mají za to, že textovou stránku netřeba nijak řešit. Opak je ale pravdou. I sem patří určitý kultivovaný projev, gramatika a smysl vět. Příliš strohý inzerát a ještě s chybami působí asi stejným dojmem, jako extrémně hutný, to znamená, že nikoho pragmaticky nezaujme a spíše odradí. Pro mnohé je to totiž náznak, jak bude probíhat následné jednání s prodejcem po telefonu nebo na schůzce. Případně můžete sdělit informaci o konci pojištění auta.
Inzeráty prodeje automobilů se většinou skládají ze dvou částí. Tou první je v podstatě jedna věta, která musí zaujmout zdaleka nejvíce. Právě do ní vkládejte informace, které jsme si uvedli hned na začátku tohoto článku, nejlépe ve stručnosti. Až ve druhé části inzerátu se může nacházet obsáhlejší text, který popisuje další detaily.
TIP
Nepište slova velkými písmeny, nepoužívejte vykřičníky a nesnažte se zaujmout za každou cenu. Zájemce to spíše odradí. Stejně tak se nemusíte přehnaně chlubit tím, jak je vaše auto super. Ovšem lehká odlehčenost inzerátu naopak nevadí.
Po podpisu kupní smlouvy vás jistě bude zajímat, jak je to s přepisem vozidla nebo jak zrušit povinné ručení.