Zákaznická linka:
9:00 - 17:00
222 100 200 Zavoláme vám zpět

Odhad ceny auta

Cena vozu je zřejmě tím nejdůležitějším faktorem pro mnoho Čechů, kteří se rozhodli koupit ojetinu. Na odhad ceny se podívá ze dvou stran, tedy ze strany kupujícího, ale i prodávajícího. Při prohlídce auta můžete mnohdy jeho cenu odhadnout sami, zejména dle technického stavu a například míry koroze. Na všechno se podíváme podrobněji.

Odhad ceny auta

Svěřte se do rukou autobazaru

Profesionální prodejci dokážou cenu vašeho vozu odhadnout poměrně přesně, například na základě stavu, stáří, modelu, ale také částky, za jakou se daný vůz na trhu pohybuje. Hodnocení je mnohdy nekompromisní a to i s ohledem na fakt, že autobazar musí z odkoupení vašeho auta něco mít, takže jej obvykle ohodnotí na menší částku, než je jeho skutečná hodnota.

SPOČÍTEJTE SI SVÉ POVINNÉ RUČENÍ

Co soudní znalec

Potřebujete-li znát kvůli soudnímu sporu přesnou cenu vozidla, musíme se obrátit na soudního znalce. Ale počítejte, že to není moc rychlé a levné.

Zkuste to i sami

Odhadnout cenu vlastního vozu můžete i sami. Řídit se lze na základě obecné nabídky stejného modelu v inzerci na internetu. To stejné totiž udělají zájemci, kteří model chtějí koupit. Pokud cenu přetáhnete až příliš, nikdo na vás inzerát nemusí reagovat.

Pak se zaměřte na reálný stav svého vozu, najeté kilometry a další specifika, ve kterých můžete zohlednit i to, jak jste se o něj v průběhu let starali.

Pokud vůz kupujete, pravděpodobně bude možné u soukromého prodejce s cenou smlouvat. Přiveďte si na prohlídku odborníka nebo si vůz zkontroluje přes VIN kód na adrese zkontrolujsiauto.cz. Vedle přesné specifikace se tak můžete i dozvědět, zda již vůz v prodeji byl a došlo k odhadu jeho ceny. Podrobné ověření vozu není sice zadarmo, ale jedná se pouze o částku do 500 Kč.

Co lze například zjistit pomocí VIN:

  • Kompletní historie vozu
  • Servis
  • Nehody
  • Motorizace
  • Výbava
  • Značka a model
  • Počet najetých kilometrů

Na co se zaměřit při prohlídce vozu

V případě exteriéru především na kapotu, zda některý z dílů nebyl měněn a přiléhá všude stejně, nebo jestli na denním světle nejde vidět jiný odstín laku. Auto tak mohlo být bourané.

U interiéru pak půjde o místa, která jsou nejvíce využívaná, často tak odhadnete skutečně najeté kilometry. Jinak budou plasty, volant, pedály, ale i čalouněné sedačky vypadat po 50 tisících a jinak po 100 tisících kilometrech.

Nezapomeňte na korozi. Ta se může objevit nejen v oblasti podvozku a karoserie, ale také uvnitř vozu, nejčastěji v oblasti kufru nebo dveří.

Povinností by měla být testovací jízda, při které se zaměřte nejen na to, jak se vám vůz řídí, ale také na zvuky a celkové chování auta.

Po úspěšném nákupu nebo prodeji je nutné jednak změnit vlastníka, a jednak zrušit nebo sjednat povinné ručení.