Povinné ručení: Asistenční služby
Asistenční služby jsou u všech pojišťoven nedílnou součástí sjednané smlouvy povinného ručení. Liší se svými limity a rozsahem, který je vždy definován v pojistných podmínkách vaší smlouvy. K čemu ale asistenční služby slouží a kdy je můžete prakticky využít? S tím vám samozřejmě poradíme.
Jak asistenční službu kontaktovat?
Je to velmi jednoduché, protože číslo na asistenční službu vaší pojišťovny naleznete na zelené kartě, kterou musíte mít ve svém vozidle. Asistenční služba je vám k dispozici kdykoliv, to znamená 24 hodin/7 dní v týdnu.
Další možností je využít linku pomoci řidičům 1224, která umí jednat velmi rychle v případě, že potřebujete například okamžitý odtah nebo jakoukoliv pomoc a to dle asistence, kterou máte sjednánu se svou pojišťovnou, na kterou vás může také přepojit.
Co asistenční služby mohou obsahovat?
Především se jedná o rychlou pomoc, kterou lze buď vyřešit opravou na místě, nebo vám zaručí minimálně odtah do servisu. To platí pro produkt povinného ručení, obsahující základní asistenční služby. Je ale nutné si uvědomit, že vše, co je nad limit vašeho sjednaného pojištění, vám bude pojišťovna účtovat. Právě limity pojistného plnění není třeba podceňovat.
Zda je tedy lepší asistenci případně rozšířit, pokud každoročně jezdíte na dovolenou? Bezpochyby ano. Jde totiž o zásadní pomoc zejména v zahraničí, tedy neznámém prostředí, často bez možnosti ubytování a hlavně s jazykovou bariérou.
Základní asistence:
- Příjezd mechanika na místo
- Oprava na místě
- Odtah do servisu
Rozšířená asistence:
- Zajištění náhradního ubytování
- Zapůjčení náhradního vozidla
- Uschování nepojízdného vozidla nebo odvoz do ČR
- Řešení potíží s klíči (zabouchnutí, ztráta, porucha)
- Poradenská, tlumočnická a právní pomoc
- Vyproštění a další manipulace s vozidlem (včetně vozidla druhého řidiče)
Jak jsou limity účtovány?
Záleží na tom, jaké pojistné podmínky má pojišťovna nastaveny. Například u opravy na místě je limit dán určitou výší částky, jinde je to zase počet hodin. V případě odtahu může rozhodovat množství ujetých kilometrů z místa pojistné události do servisu.
Asistenční služby pro osobní vozidla v rámci ČR zahrnuté zdarma
Pojišťovna | Oprava na místě | Odtah vozidla do nejbližšího servisu | Náhradní vozidlo při nepojízdnosti |
---|---|---|---|
Allianz | 3 000 Kč (rozšířená asistence 15 000 Kč nebo bez limitu) | 3 000 Kč (rozšířená asistence 15 000 Kč nebo bez limitu) | 3 dny – max. 1 000 Kč/den (rozšířená asistence 10 dní nebo 20 dní) |
AXA | 2 800 Kč (rozšířená asistence 2 800 Kč) | bez limitu (rozšířená asistence bez limitu) | pouze organizace služby (rozšířená asistence 7 dní) |
ČPP | 500 Kč (rozšířená asistence 5 000 Kč v zahraničí) | 500 Kč (rozšířená asistence 5 000 Kč v zahraničí) | – |
ČSOB | 2 000 Kč (rozšířená asistence 5 000 Kč v zahraničí) | 2 000 Kč (rozšířená asistence 5 000 Kč v zahraničí) | 1 den (rozšířená asistence 2 dny) |
Direct | 6 000 Kč pro Evropu (rozšířená asistence 15 000 Kč až 50 000 Kč) | 6 000 Kč pro Evropu (rozšířená asistence 15 000 Kč až bez limitu) | 3 až 10 dnů v rozšířené asistenci |
HVP | 1 800 Kč (rozšířená asistence 2 500 Kč) | 120 EUR v zahraničí (rozšířená asistence 150 EUR) | 2 dny pouze v zahraničí |
Kooperativa | 0,5 hodiny (rozšířená asistence 1 hodinu) | 50 km v rámci havárie (rozšířená asistence 100 km v rámci havárie i poruchy) | – |
Slavia | 1 hodinu (rozšířená asistence 2 hodiny) | pouze organizace (rozšířená asistence 200 km) |
pouze organizace (rozšířená asistence 2 až 5 dní) |
SPOČÍTEJTE SI SVÉ POVINNÉ RUČENÍ
Příklady z praxe
- Petr má za sebou náročný pracovní týden a tak se v pátek odpoledne už opravdu těší na domácí pohodu a relax. Při cestě z práce, za kterou dojíždí asi 20 km do nejbližšího města, ho zastihl silný déšť. I když svou jízdu přizpůsobil počasí, v jedné z prudších zatáček dostal smyk a sjel z vozovky. Naštěstí z nehody vyvázl bez zranění, auto ovšem už nenastartoval. Zavolal tedy asistenční službu, která zajistila odtah, který nejdřív vyprostil vozidlo z příkopu, následně jej naložil a i společně s řidičem dovezl do servisu. Zde Petr nechal své vozidlo na opravu a dokonce dostal zapůjčené náhradní vozidlo.
- Lucie s rodinou vyrazila na dlouho plánovanou dovolenou v jižních Čechách. Bohužel přibližně v polovině cesty začalo vozidlo vykazovat známky poruchy a skončilo to zaparkováním nepojízdného vozidla u krajnice. Naštěstí si Lucie vzpomněla, že v rámci asistence k povinnému ručení má nárok na plnění i v případě poruchy vozidla. Zavolala tedy linku 1224, kde ji bylo sděleno, na co všechno má nárok, pro její vozidlo byla poslána odtahová služba, která zároveň dovezla i náhradní vozidlo. Poškozené vozidlo bylo tedy odtaženo do servisu a Lucie s rodinou pokračovala v cestě náhradním vozidlem.