Jak správně postupovat při asistenční službě
Součástí pojištění vozidla bývají různé balíčky. Mezi ně patří základní i mnohem rozsáhlejší, nadstandardní asistenční služby. Vždy záleží na nabídkách pojišťovacích společnosti. Proto si o asistenčních službách řekneme více. Zároveň zveřejňujeme linky asistenčních služeb, na které se v případě potřeby můžete dovolat i ze zahraničí.
Co to jsou asistenční služby
Asistence je pro řidiče velmi důležitá v momentě, kdy se stane pojistná událost, ať už dojde k technické závadě nebo nehodě. Velmi potřebné jsou zejména v zahraničí, kde nemusíte dobře znát jazyk, neznáte místní prostředí a to vše vám na klidu rozhodně nepřidá. Asistenční služby pojišťovny vám pomohou s opravou, dostanou vás na bezpečné místo, zajistí přepravu auta do servisu nebo vám poskytnou náhradní vozidlo. Základní asistence je součástí povinného ručení a další služby se pak zřizují nejčastěji společně s havarijním připojištěním.
Jak postupovat při pojistné události
Jakmile se dostanete do problémů, nejjednodušším způsobem, jak najít číslo na asistenční služby své pojišťovny, je zelená karta. Pokud nemůžete informace nebo kartu z různých důvodů přeci jen najít, existuje servisní linka pomoci řidičů 1224. Asistence je řidičům k dispozici vždy 24 hodin denně, 7 dní v týdnu, takže se nemusíte bát, že by vám nikdo neporadil. V případě servisní linky stačí nahlásit vaši SPZ, aby byl operátor schopen nalézt společnost, u které jste pojištěni a dále vás na její linku přepojí. Linka pomoci řidičů tedy není zrovna nejrychlejší, ale jako jistota slouží skvěle.
Kontakty na asistenční službu dle pojišťoven:
Pojišťovna | Kontakt |
---|---|
Allianz | +420 241 170 000 |
Kooperativa (Global Assistance) | +420 266 799 779 |
ČPP (Global Assistance) | +420 266 799 779 |
Generali | +420 241 114 114 |
UNIQA |
+420 272 101 020 |
AXA | +420 292 292 292 |
Slavia | +420 255 790 260 |
ČSOB | +420 222 803 442 |
Direct | +420 222 803 442 |
Limity a srovnání pojištění
Vždy záleží na typu pojištění a výši pojistného, kterou máte nastavenu. U základních asistenčních služeb může technik na místě opravit vůz po nehodě, nebo jinou technickou závadu v částce mezi 1 000,- až 3 000,-. Společnosti tyto drobné úkony ovšem počítají rozdílně. Zatímco jedna společnost vychází z částky za opravu, jiná může částku stanovit pro změnu dle času opravy, tedy od 1 do 2 hodin. I pro odtah je stanovena cena okolo 2 000,-. Je ale jisté, že v mnohých případech vám tento základ nemusí vůbec stačit, ač pro zahraničí jsou limity základního pojištění vyšší v průměru o 2 000,-. Je výhodnější si přeci jen za pojištění připlatit, ovšem nezapomínejte, že ne vždy jsou ty nejdražší zároveň i nejlepší. Vždy je třeba hledat nejvýhodnější pojištění, dle nastavení jednotlivých balíčků služeb a limitů.
Základní asistenční služby povinného ručení u vybraných pojišťoven:
Oprava na místě | Nehoda | Porucha |
---|---|---|
AXA | 2 800,- | 1 800,- |
Allianz | do 1 hodiny | do 1 hodiny |
ČSOB | 2 000,- | 2 000,- |
Direct | 3 000,- | 3 000,- |
Generali | 2 000,- | 2 000,- |
Kooperativa | 0,5 hodiny | 0,5 hodiny |
Na pojištění je třeba jít chytře a opravdu si dobře jednotlivé nabídky porovnat. V tom vám samozřejmě pomůžeme. Využít můžete právě naše stránky.