Koronavirus: AXA Assistance - nejčastější dotazy
Publikováno: 31.05.2020
Pro větší přehlednost jsme pro vás připravili tabulku s přehledem krytí a přehled nejčastějších dotazů týkajících se COVID 19 u AXA Assistance. Jak je to se zrušením letu, s pojištěním storna, s platností pojištění a další.
Aktualizace ke dni 28.6.2021
Základní informace
Preventivní karanténa = karanténa, kde je situace, kdy pojištěná osoba umístěna do karantény z preventivních důvodů (např. příjezd do destinace, návrat z destinace, kontakt s nakaženým) není předmětem krytí cestovního pojištění.
Zdravotní karanténa = situace, kdy je u pojištěného potvrzeno onemocnění COVID 19, jsou z cestovního pojištění kryta všechna rizika (léčebné výlohy, náklady na repatriaci, storno cesty)
Onemocnění COVID 19, resp. léčebné náklady na léčbu jsou kryty z cestovního pojištění dle podmínek jednotlivých tarifů. Varianta Excelent kryje léčebné výlohy spojené s COVID 19 i pokud cestujete do země, do které Ministerstvo zahraničních věcí České republiky nedoporučuje z důvodu onemocnění covid-19 cestovat. V případě cest do zemí, které jsou dle MZV považovány za bezpečné, budete mít krytí léčebných výloh i ve variantě Reference a Komfort.
Koronavirus: nejčastější dotazy
Zrušení letu:
Pokud letecká společnost zruší let v souvislosti s koronavirem, mohu uplatnit škodu z pojištění zrušení cesty?
Zrušení letu není pojistnou událostí z pojištění storna. Nárok je třeba vznést na přepravci.
Nechci odcestovat:
Vztahuje se pojištění storna na to, že nechci odcestovat z obavy nakažení koronavirem?
Pojištění storna se nevztahuje na případy, kdy byla cesta zrušena z důvodu epidemiologické situace v cílové zemi.
Platnost pojištění:
Pokud odcestuji a budu umístěn do technické karantény (tedy preventivní opatření, nikoliv zdravotní důvod), jak to bude s platností cestovního pojištění?
Je možné nad rámec znění pojistných podmínek prodloužit cestovní pojištění i ze zahraničí, resp. sjednat nové navazující cestovní pojištění.
Léčebné výlohy a asistenční služby:
Pokud se nakazím koronavirem, bude mi cestovní pojištění hradit léčebné výlohy a asistenční služby?
Ano léčebné výlohy vč. nákladů na léčbu koronaviru budou kryty z cestovního pojištění.
Stornopoplatky – zrušení letu:
Pokud MZV doporučí do dané oblasti necestovat, mohu uplatnit stornopoplatky v důsledku zrušení cesty?
Ne, tato situace není pojistnou událostí z pojištění storna.
Stornopoplatky – uzavřená oblast:
Pokud si nyní objednávám zájezd na léto, sjednám si pojištění storna a oblast bude v době odjezdu uzavřená, mohu uplatnit stornopoplatky?
Ne, tato situace není pojistnou událostí z pojištění storna. V případě uzavřené oblasti je třeba nárok vznést na pořadateli zájezdu.
Náklady na testy na přítomnost COVID 19:
Jsou v rámci cestovního pojištění kryty náklady na testy (antigen nebo PCR) na přítomnost COVID 19?
Preventivní testy nejsou hrazeny z cestovního pojištění. Preventivním testem rozumíme test provedený např. před odletem/ při příletu (např. jako podmínka pro vstup do země), nebo namátkové preventivní testování. Pokud je však test provádět k určení diagnózy (jste ohroženi na zdraví nebo životě) tak pak jsou náklady na test kryty z cestovního pojištění.
Preventivní karantéma:
Pokud budu umístěn do preventivní karantény, mám nárok na zpoždění/zrušení letu, případně na jiná odškodnění?
Pokud se nacházíte v zemi, kde jsou komplikace s onemocněním covid-19 kryty a máte sjednanou odpovídající variantu pojištění pro daný typ cesty, jsou náklady na preventivní karanténu kryty dle sjednaného tarifu. V rámci svého tarifu máte nárok na úhradu nákladů na ubytování a stravu v rámci nařízené preventivní karantény, pokud neprobíhá v rámci dohodnutého ubytování a stravování pojištěného nebo na náklady místních úřadů. Náklady na návrat domů po ukončení nařízené preventivní karantény, pokud pro návrat není možné využít původně plánovaný způsob dopravy.
AXA Assistance: tabulku krytí platné od 1.6.2021
Krytí | |
---|---|
storno z důvodu epidemiologické situace v cílové zemi |
neplní* |
storno z důvodu preventivní karantény klienta v ČR v době plánovaného odjezdu |
neplní |
storno z důvodu zdravotní karantény klienta v ČR v době plánovaného odjezdu |
plní |
medex (vč. zdravotní karantény) – coronavirus |
plní |
ostatní rizika z CP | plní |
preventivní karanténa | plní (dle tarifu) |
vrácení pojistného | ne |
prodloužení platnosti | ano – za poplatek |
tolerance překročení 90 denního pobytu v zahraničí u opakovaných výjezdů |
ano |
* doporučíme, aby se klient obrátil na prodejce zájezdu/letenky
Cestovní pojištění AXA Assistance
Podrobnější informace o produktech cestovního pojištění od pojišťovny AXA Assistance naleznete v profilu pojištovny AXA Assistance.
Kam a jak cestovat v průběhu COVID-19
Každá země má ovšem svá pravidla pro to, kdo a za jakých podmínek do ní můžeme vstoupit. Podívejte se tedy na aktuální přehled oblíbených destinací, do kterých mohou Češi vycestovat, i na pravidla, která zde budou platit. Článek Koronavirus cestování – kam můžeme vyrazit na dovolenou? najdete zde.
Autor: David