Zákaznická linka:
9:00 - 17:00
222 100 200 Zavoláme vám zpět

Jak na výmoly a pojištění pneumatik

Česká republika se kvalitou infrastruktury řadí dlouhodobě mezi jedny z nejhorších regionů Evropské unie (šestá od konce). V našem článku se zaměříme na pojištění, které vám dokáže pokrýt prasklou pneumatiku právě kvůli najetí do výmolu. Rovněž vám poradíme jak při takové nehodě postupovat.

Jak na výmoly a pojištění pneumatik

Není cesta jako cesta

Ach ty české silnice. Česká republika je podle indexu z roku 2018 v kvalitě infrastruktury už jen před Maďarskem, Bulharskem, Lotyšskem, Maltou a Rumunskem. Do indexu se samozřejmě započítává i navázání silniční a dálniční sítě na Evropu, nicméně zejména podoba komunikací je věčný problém, který vás v konečném důsledku může stát nemalé peníze. Nejde přitom jen o zničené nápravy, brzdy a tlumiče, ale okamžitě nepojízdné se vaše vozidlo stává i v momentě, kdy dojde k protrhnutí pneumatiky.

Česká silniční síť se rozděluje na následující typy:

  • Silnice I. třídy (vlastníkem je stát)
  • Silnice II. a III. třídy (vlastníkem je kraj)
  • Místní komunikace (vlastníkem je obec)

Jak při nehodě postupovat

Nejdříve musíte vystoupit z vozu. Odstavte jej co nejvíce u krajnice, zapněte výstražná světla a nasaďte si reflexní vestu. Výstražný trojúhelník by měl být umístěn minimálně 50 metrů od vozu (na dálnici 100 metrů). Jestliže máte s výměnou prasklé pneumatiky zkušenosti, můžete se do toho pustit. Pokud ne a je výměna pneumatiky součástí asistenčních služeb, které máte sjednány s vaší pojišťovnou, zavolejte ji. Číslo je uvedeno na zelené kartě. Technik asistenční služby navíc dokáže na místě zjistit, zda není auto poškozeno natolik, že vyžaduje odtah do nejbližšího smluvního servisu. Za asistenční služby se tedy nemusíte vůbec stydět, pokud byla rána při najetí do výmolu opravdu velká, hrozí vám další potíže, které mohou zapříčinit ještě větší škody.

TIP I

Před výměnou nebo při čekání na asistenční službu vše řádně zdokumentujte, případně zajistěte svědky událost (což může být i technik asistenční služby). Budou to důležité podklady pro vymáhání škody.

SPOČÍTEJTE SI SVÉ HAVARIJNÍ POJIŠTĚNÍ

A co dál?

Získání peněz za škodu může být značně problematické. Nejčastějším důvodem je fakt, že se někde podél silnice nacházela dopravní značka, upozorňující na nerovnost vozovky . V tom případě jde chyba na váš vrub, jelikož jste jízdu nepřizpůsobili stavu vozovky. Pokud však značka chyběla, dá se škoda vymáhat po majiteli komunikace, ač je to mnohdy na dlouhé lokty.

I pojišťovna vám škodu proplatí, pokud je k tomu skutečně důvod. Jestliže však jezdíte dle předpisů a obezřetně, nebude to problém. Důležité je mít dobře nastavené povinné ručení nebo havarijní pojištění, jehož připojištění pneumatik bývá součástí.

TIP II

Částka za pojištění pneumatik se odvíjí od jejich stáří a stavu. Čím horší pneumatiky jsou, tím větší pravděpodobnost nehody bude a tím pádem vám bude vyplaceno i méně peněz.

Co by mělo pojištění pneumatik obsahovat:

  • Protržení bočnice nebo běhounu
  • Proražení pneumatiky překážkou na vozovce
  • Defekt po průjezdu výmolem
  • Asistenční služby

Tématu zničených pneumatik jsme se na stránkách Top-Pojištění.cz věnovali ve více článcích, například zde. Tak neváhejte kliknout a dozvědět se více.

SPOČÍTEJTE SI SVÉ HAVARIJNÍ POJIŠTĚNÍ