Připojištění čelního skla
Připojištění čelního skla patří mezi nejžádanější typy připojištění k povinnému ručení či havarijnímu pojištění. Výměna čelního skla zejména u nových vozů není zrovna levná. Proto není toto připojištění vůbec zbytečné. Přečtěte si, jak a kde si ho sjednat a jaké má výhody. Zajímá vás, jaká je zhruba cena za připojištění čelního skla?
SPOČÍTEJTE SI SVÉ HAVARIJNÍ POJIŠTĚNÍ
Proč povinné ručení nestačí?
Povinné ručení ve svém základu obvykle pojištění čelního skla neobsahuje. Většinou se jedná o tzv. připojištění, tedy dodatečné pojištění jednoho z dalších rizik. Připojištění čelního skla také nejde sjednat samostatně, ale buď jako součást zmíněného povinného ručení, nebo havarijního pojištění. Rozbité čelní sklo je poměrně častým problémem řidičů.
Připojištění čelního skla
Připojištění čelního skla k povinnému ručení by pro vás měla být samozřejmost v případě, že nechcete jeho výměnu hradit z vlastních prostředků. K poškození skla může dojít velmi snadno, stačí kamínek, který odletěl od jiného vozidla. Řidiče tohoto vozidla nemáte ve většině případů možnost kontaktovat, aby bylo možné danou škodu uplatnit v rámci jeho povinného ručení, a tak škodu pokryje právě vaše připojištění skel.
Toto připojištění nabízejí téměř všechny pojišťovny na českém pojistném trhu. Mají ovšem své odlišnosti:
- v limitech pojistného plnění,
- v ceně pojištění,
- v podmínkách sjednání pojištění.
Pojištění skel je sjednáno v pojistné smlouvě pro případ:
- náhlého poškození nebo zničení (havárií, živelnou událostí, vandalismem),
- odcizení skel pojištěného vozidla havárie, živelní událost, odcizení a vandalismus.
Tento druh připojištění se většinou vztahuje na všechna výhledová skla, a není tak omezen pouze na sklo čelní.
Havarijní pojištění
Připojištění čelního skla doporučujeme uzavřít i v případě, že máte sjednané havarijní pojištění. To se sice na poškození čelního skla vztahuje automaticky, ale v případě uplatnění škody je pojistné plnění poníženo o spoluúčast, kterou máte u havarijního pojištění sjednanou. A ta může mnohdy i překračovat hodnotu celého skla.
Přehled pojišťoven s možností připojištění čelního skla
Povinné ručení | Připojištění čelního skla |
---|---|
Allianz | ano |
ČPP | ano |
ČSOB Pojišťovna | ano |
Direct | ano |
Hasičská vzájemná pojišťovna | ano |
Generali Česká pojišťovna | ano |
Kooperativa | ano |
Slavia | ano |
Uniqa | ano |
Havarijní pojištění | Připojištění čelního skla |
---|---|
Allianz | ano |
ČPP | ano |
ČSOB Pojišťovna | ano |
Direct | ano |
Hasičská vzájemná pojišťovna | ano |
Generali Česká pojišťovna | ano |
Kooperativa | ano |
Slavia | ano |
Uniqa | ano |
Zdroj: smluvní a předsmluvní dokumentace pojišťoven; aktuální k 27. 1. 2025.
Cena za připojištění čelního skla
Povinné ručení | Nízké krytí (50 mil. Kč) | Střední krytí (70 mil. Kč) | Vysoké krytí (150 mil.) |
---|---|---|---|
Bez připojištění čelních skel | 4 694 Kč | 4 937 Kč | 5 174 Kč |
S připojištěním čelních skel (limit plnění 10 tisíc Kč) | 6 066 Kč | 6 217 Kč | 6 457 Kč |
Pozn.: Pojištění kalkulováno na vůz Škoda Octavia 1.5 TSi (2019) pro pojistníka Marka, 30 let, který bydlí v Hradci Králové - městské části Kukleny. Marek jezdí 67 měsíců bez nehody. Jedná se o ilustrativní příklad, nejde o obchodní nabídku. Počítáno dne 20. 1. 2025.
Havarijní pojištění | Spoluúčast 5 % | Spoluúčast 10 % |
---|---|---|
Bez připojištění čelních skel | 3 374 Kč | 2 420 Kč |
S připojištěním čelních skel (limit plnění 10 tisíc Kč) | 4 774 Kč | 3 820 Kč |
Pozn.: Pojištění kalkulováno na vůz Škoda Octavia 1.5 TSi (2019) pro pojistníka Marka, 30 let, který bydlí v Hradci Králové - městské části Kukleny. Marek jezdí 67 měsíců bez nehody. Jedná se o ilustrativní příklad, nejde o obchodní nabídku. Počítáno dne 20. 1. 2025.
Pojistka na blbost
Pojistka na blbost je zjednodušený název pro pojištění odpovědnosti. To se rovněž sjednává jako připojištění a nejčastěji slouží pro případ, že způsobíte škodu na čelním skle vypůjčeného vozidla.
Výměna nebo oprava čelního skla
Je rozdíl mezi pouhou opravou a výměnou čelního skla. K opravě se přistupuje pouze tehdy, pokud prasklina není velká a neomezuje výhled řidiče. Ve většině případů ovšem dochází k výměně celého čelního skla. A to platí zejména pro novější vozidla, která mají skla obsahující různá čidla. Tyto technologie jsou na opravu náročné technicky i finančně.
Mohu řídit s poškozeným čelním sklem?
Zpravidla platí, že s poškozeným čelním sklem byste jezdit neměli. Hrozí vám pokuta v hodnotě až 10 000 Kč a k tomu 5 trestných bodů. Prasklina by neměla být ve stírané ploše čelního skla větší než 20 mm. Samozřejmě záleží na benevolenci policisty na místě, který vám může udělit jen pokutu několika stovek korun s doporučením co nejdřívější návštěvy servisu. Je totiž možné, ač stěží prokazatelné, že se vám nehoda se sklem stala při cestě.
Přečtěte si, jak ochránit čelní sklo před námrazou.
Sjednání havarijního pojištění online za pár minut
Výhodné povinné ručení či havarijní pojištění si můžete sjednat jednoduše online. Stačí si otevřít kalkulačku havarijního pojištění, zadat základní parametry o vozidle a pojistníkovi a dále pak v rámci nabízených připojištění zvolit připojištění čelního skla s požadovaným limitem. V případě povinného ručení je u většiny pojišťoven vyžadováno doložení fotodokumentace skel vozidla, aby měly jistotu, že sklo nebylo již před sjednáním pojistky poškozeno.
Fotodokumentace je nejčastěji řešena tzv. samoprohlídkou, tedy nafocením několika fotografií skel vozidla dle manuálu a doložení daných fotografií pojišťovně. V případě nedoložení požadovaných fotografií může být pak například navýšena spoluúčast v rámci daného připojištění, anebo pojistitel celé toto riziko ze smlouvy vyloučí.
Kalkulačka HAVARIJNÍho POJIŠTĚNÍ
Autor: Martin Sítek, Tomáš Keramidas