Asistence k pojištění domácnosti – kdy a jak nám pomůže
Každý z nás se občas dostane do situace, kdy by se mu určitá pomoc rozhodně hodila. A v případě, že se jedná něco tak cenného, jako je domov, to platí dvojnásob. A k tomu slouží asistence k pojištění majetku - kdy a jak nám pomůže se dozvíte v tomto článku.
Cenná rada vždy k dispozici
Pojištění majetku - tedy pojištění domácnosti obvykle zahrnuje i asistenční služby. Jejich rozsah a obsah se samozřejmě u jednotlivých pojišťoven a jejich produktů liší. Co všechno je tedy v takové asistenci obsaženo se bohužel obecně říci nedá. Společně se podíváme na nejčastější příklady, přesné informace se ale vždy dozvíte z pojistných podmínek konkrétní pojišťovny.
Asistenční služba je vám telefonicky k dispozici nonstop, tedy 24 hodin a 7 dní v týdnu. Kontakt obdržíte po sjednání vaší smlouvy k pojištění domácnosti. Pokud se tedy v souvislosti s vaší domácností setkáte s problémem, se kterým si nevíte rady, kontaktujte asistenční službu a oni vám s řešením dané situace pomohou.
Asistence k pojištění domácnosti - kdy a jak nám pomůže?
Nehody se stávají a bohužel se nám často nevyhnou ani doma. A tak se můžete snadno dostat do situace, kdy nevíte jak při řešení problému postupovat. Kontaktujte asistenční službu, poradí vám, případně zajistí pomoc.
O jakých situacích je řeč?
-
Zabouchnuté klíče
Ruku na srdce, kdo si nikdy nezabouchl dveře? V horším případě s klíčem v zámku uvnitř? S takovou situací se většina z nás potýká několikrát za život. I s tím vám ale může asistence k pojištění domácnosti pomoci. Pojištění se obvykle vztahuje na příjezd a práci zámečníka, výměnu zámku. Nový zámek si ale ve většině případů musíte uhradit ze svého. Podrobnější informace získáte zde.
-
Řemeslnické práce
Máte doma havárii, která vyžaduje zásah odborníka? I to za vás asistenční služby vyřeší. Zajistí vám řemeslníka, který provede například instalatérské, topenářské, elektrikářské, kominická práce, deratizaci, dezinfekci nebo třeba i čištění kanalizace. Obvykle je, samozřejmě s ohledem na stanovený limit, z pojištění hrazen jak příjezd, tak práce řemeslníka. Jedná se o služby poskytované k odstranění příčiny havárie, ale i služby, které slouží k uvedení domácnosti do původního stavu -například obkladač, pokrývač, klempíř, podlahář, malíř, zahradník, úklidové a další práce.
-
Nouzový provoz
Ne vždy se podaří dát domácnost do původního stavu okamžitě. Pokud je tedy váš domov z důvodu havárie neobyvatelný, lze často v rámci asistence k pojištění majetku využít krátkodobé náhradní ubytování v zařízení hotelového typu včetně přepravy členů domácnosti na místo náhradního ubytování, ochranu nezabezpečené domácnosti, převoz a uskladnění mobiliáře.
-
Oprava elektrospotřebiče
Rozbitá lednička, myčka nádobí, trouba nebo televize? Sice tento druh asistence nepatří k těm nejčastěji poskytovaným v základním balíčku k pojištění domácnosti, přesto jej v nabídce některých pojišťoven naleznete. Asistenční služba vám zajistí servis elektrospotřebičů, které doma využíváte.
-
Právní poradenství
Některé pojišťovny poskytují zdarma v rámci asistenčních služeb i základní právní asistenci. Jedná se například o pomoc při spotřebitelských sporech, dědictví, náhrada škody, správní řízení (jednání s úřady), pracovněprávní spory apod.
Být pojištěný se vyplatí
Pojistit si svůj dům či byt se vyplatí díky ochraně vašeho domova před pojistnými riziky jako je riziko odcizení a riziko živelní zkázy. Riziko odcizení sjednané v pojistné smlouvě vás ochrání v případě krádeže a loupeže věcí v pojištěné domácnosti vloupáním, a také v případě poničení vybavení vandalismem. Riziko živlu si pak sjednáváte pro případ, že dojde k poškození věcí v důsledku působení živlů, jako je požár, zemětřesení, pád stromu či letadla, povodně a záplava, vichřice, krupobití nebo úder blesku.
Produkt ,,Asistence k pojištění majetku - jak a kdy nám pomůže" už vám je dle informací popsaných výše, snad také jasnější. Je více než zřejmé, že asistenční služby jsou nepostradatelnou součástí pojištění domácnosti. Předtím tedy, než si smlouvu pojištění domácnosti uzavřete, informujte se v pojistných podmínkách konkrétní pojišťovny o rozsahu a limitech asistence.