Asistenční služby v zahraničí
Mnoho cestovatelů už dnes ví, že vyrazit za hranice Česka bez kvalitního cestovního pojištění je zbytečným riskem. Cestovko nás dokáže v mnoha případech ochránit především před neočekávanými a nemalými finančními výdaji za ošetření, hospitalizaci nebo repatriaci ze zahraničí zpět do ČR. Víte ale také, že součástí základního cestovního pojištění jsou i asistenční služby do zahraničí? V jakých situacích vám pomohou?
Asistenční služby do zahraničí
Asistenční služba od vámi vybrané pojišťovny poskytuje nepřetržitou telefonickou pomoc 24 hodin denně 7 dní v týdnu pro případ tísňové situace, a to samozřejmě v českém jazyce. Kontakt na asistenční linku naleznete ve smluvní dokumentaci, která odchází e-mailem spolu s ostatními dokumenty po sjednání cestovního pojištění.
Kontakt je vhodné nosit stále u sebe. Zapište si také číslo vaší pojistné smlouvy, pomocí kterého se budete asistenční službě prokazovat. S asistenční službou se spojte, pokud je to jen trochu možné, před návštěvou lékaře nebo zdravotnického zařízení.
Součástí asistenčních služeb bývá často také například pojištění právní ochrany, možnost poskytování turistických informací či lifestyle asistence, kdy vám pracovník linky doporučí kulturní, zábavní či sportovní střediska dané lokality, a případně zajistí rezervaci vstupenek na kulturní a sportovní akce.
Rozsah asistenčních služeb
I když jsou si základy asistenčních služeb různých pojišťoven velmi podobné, přece jen se v některých částech, položkách a službách liší. Mezi základní situace, ve kterých je asistenční linku možné kontaktovat obecně patří:
- ošetření nemoci nebo úrazu v nemocnici,
- hospitalizace,
- předčasný návrat do ČR,
- ztráta zavazadel,
- škoda způsobená třetí osobě,
- zabezpečení doprovázející osoby nebo náhradního pracovníka,
- základní právní pomoc v zahraničí,
- repatriace.
Čísla asistenčních služeb u vybraných pojišťoven
Pojišťovna | Název asistenční služby | Kontakt ze zahraničí |
---|---|---|
Allianz | Mondial Assistance | + 420 241 170 000 |
AXA Assistance | vlastní asistenční služba | + 420 272 099 911 |
Colonnade | Europe Assistance | +420 244 463 875 |
ČSOB Pojišťovna | vlastní asistenční služba | + 420 466 100 777 |
Pojišťovna VZP | asistenční služba pojišťovny AXA Assistance | + 420 272 10 10 10 |
Slavia | Global Assistance | + 420 255 790 261 |
SV pojišťovna | EuroCenter Prague | + 420 221 860 626 |
TOP | EuroCenter Prague | + 420 221 860 626 |
UNIQA | Europe Assistance | + 420 255 734 900 |
Aktualizováno: 1.7. 2024
Asistenční služby v zahraničí vs. technická asistence do zahraničí
Pozor na odlišnost a případnou záměnu obou služeb. Zatímco asistenční služby máte obvykle již ve svém cestovním pojištění zahrnuty, technickou asistenci do zahraničí je nutné si k základnímu cestovku zvolit jako připojištění.
Rozdíl je také v tom, k čemu obě služby slouží. Technická asistence do zahraničí se totiž vztahuje především na ty cestovatele, kteří na dovolenou vyráží po vlastní ose a vlastním vozem. Technická asistence pak pomůže řešit všemožné situace, které se vám právě při cestování autem mohou stát. Ať už se jedná o technickou poruchu vozidla, píchlou pneumatiku, natankování špatného paliva nebo třeba odcizení auta zlodějem.
Technické asistenční služby do zahraničí vám v takových situacích zprostředkují například odtah auta do nejbližšího servisu, přistavení náhradního vozu nebo pro vás zajistí náhradní ubytování či dopravu do cílové destinace nebo zpět do ČR. Obdobně jako asistenční služby je tu pro vás 24/7.