Zákaznická linka:
9:00 - 17:00
222 100 200 Zavoláme vám zpět

Porovnání povinného ručení

Pro vás již se slevou až 37 %
na povinné ručení ČSOB Pojišťovny

Pro vás již se slevou až 37 %
na povinné ručení ČSOB Pojišťovny

Rychlé porovnání,
široký výběr produktů,
snadno a zdarma

Uzavřeli jsme přes
210 000
povinného ručení

Sjednání za
5 minut
přes internet

Zelená karta
obratem
do e-mailu

Jak si srovnat povinné ručení na Top-Pojištění.cz?

  • Stačí do kalkulačky vyplnit SPZ nebo VIN kód a automaticky se doplní údaje o vašem vozidle
  • Pak už jen vyplníte pár informací o sobě
  • Z přehledného srovnání si vyberete podle toho, jestli preferujete kvalitu, šíři krytí nebo cenu

Partnerské pojišťovny

Allianz pojišťovna Česká podnikatelská pojišťovna, a.s. ČSOB Pojišťovna Direct pojišťovna Hasičská vzájemná pojišťovna Kooperativa pojišťovna Pillow pojišťovna Slavia pojišťovna AXA pojišťovna, a.s., člen Uniqa Insurance Group

Jaká rizika kryje a nekryje povinné ručení?

  • Škody na cizím vozidle
  • Trvalé následky cestujících
  • Škody na svodidlech, plotě nebo rodinném domku
  • Ekologickou havárii
  • Povinné ručení nekryje škodu na vlastním vozidle
  • Nekryje odcizení vlastního vozidla

tyto události kryje havarijní pojištění

FAQ: Nejčastěji kladené otázky

Přečtěte si odpovědi k povinnému ručení.

Co je povinné ručení?
Povinné ručení je pojištění, které musí mít ze zákona každý majitel vozidla. Hradí se z něj všechny škody, které jsou vozidlem způsobeny. Např. při poškození jiného vozidla, svodidel, domu, ale i škody na zdraví nebo ušlém zisku.
Co kryje a nekryje povinné ručení?
Povinné ručení kryje:
  • škodu na majetku způsobenou vozidlem - poškození cizího vozidla, svodidel, sloupků, plotu a jiného majetku,
  • škodu na zdraví - poškození při autonehodě, trvalé následky cestujících, zdravotní újma spolujezdce,
  • asistenční služby - telefonická podpora od pojišťovny,
  • ekologickou havárii.
Naopak u povinného ručení nepochodíte:
  • se škodou na vlastním vozidle,
  • s odcizením vlastního vozidla.
Na tyto události slouží havarijní pojištění.
Co je limit povinného ručení?
Cena není jediným důležitým ukazatelem. Vyplatí se koukat i na limity povinného ručení. Zjednodušeně jde o maximální částku, kterou za vás pojišťovna uhradí na majetku nebo zdraví poškozených osob. Minimální částka stanovená zákonem je 35 milionů Kč. Nenechte se ale zmást. Ne vždy je částka schopná pokrýt všechny škody. Především u vážných nehod se částky mohou vyšplhat i přes uvedené minimum.
Jak sjednat povinné ručení online?
Povinné ručení sjednáte během chvilky. Je to jednoduché, stačí si připravit technický průkaz, případně osvědčení o registraci vozidla (ORV), které velký technický průkaz nahrazuje u vozů zakoupených po 1. 1. 2024.
  1. Nejdříve si otevřete kalkulaci povinného ručení.
  2. Vyplníte základní údaje o vás a vašem vozidle.
  3. V přehledném srovnání si vyberete pojištění, které vám sedí nejvíce. V nabídce najdete i různá připojištění, která si k povinnému ručení můžete přidat.
  4. Vyplníte detailnější údaje z technického průkazu, respektive osvědčení o registraci vozidla.
  5. Obratem vám na e-mail pošleme všechny potřebné dokumenty k pojištění, údaje pro zaplacení pojištění i dočasnou zelenou kartu. Nejpozději do 3 pracovních dnů od nás dostanete dočasnou zelenou kartu s platností na 2 měsíce. Zelenou kartu s roční platností obdržíte od své pojišťovny.
  6. A je hotovo. Stačí už jen zaplatit. Doporučujeme platit kartou online, kde dochází k připsání platby okamžitě.
Smlouvou to pro nás nekončí. Při objednávce získáte vstup do Klientské zóny, kde najdete všechny dokumenty online.
Jak zaplatit povinné ručení?
Zaplatit povinné ručení u nás můžete hned několika způsoby. Podrobnosti naleznete v průvodním e-mailu či dopisu. Způsoby platby:
  1. online prostřednictvím platební brány GoPay,
  2. bankovním převodem,
  3. vkladem hotovosti na přepážce Fio bank,
  4. složenkou na České poště.
Tip: Podívejte se na podrobnější návod, jak zaplatit povinné ručení.
Kdy a jak můžu vypovědět stávající povinné ručení?
Způsobů, jak vypovědět povinné ručení, je celá řada. Ať se rozhodnete pro jakýkoli, vždy musíte stávající smlouvu vypovědět písemně s vlastnoručním podpisem.
  1. Výpověď ke konci pojistného období
  2. Výpověď do 2 měsíců od uzavření smlouvy
  3. Výpověď do 3 měsíců ode dne oznámení pojistné události
  4. Výpověď dohodou
  5. Změna vlastníka a prodej vozidla
  6. Vyřazení vozidla z evidence vozidel
  7. Změna pojistného
  8. Nezaplacení pojistného
Tip: Podrobnosti o výpovědích včetně vzorů ke stažení si přečtěte o změně povinného ručení.
Kdy obdržím zelenou kartu?
Pokud si u nás sjednáte povinné ručení online, zelenou kartu vám pošleme obratem v elektronické verzi na váš e-mail. Stačí si ji tedy pouze vytisknout.
Kolik stojí nepojištěné vozidlo?
Od 1. ledna 2018 je znovu zavedený příspěvek do garančního fondu České kanceláře pojistitelů. Kdo nemá povinné ručení, musí platit za každý den pokutu. Nepojištěným řidičům sice žádná sankce nehrozí, ale v případě nehody musí 1/3 částky celkové škody uhradit z vlastní kapsy.   Tip: Podívejte se na ceník příspěvků/pokut do ČKP podle druhů vozidel.
Jak postupovat při přepisu vozidla?
Z pohledu kupujícího Po podpisu kupní smlouvy vás čeká sjednání povinného ručení s počátkem dle vlastnictví. Pokud s vozidlem rovnou odjíždíte, sjednejte si povinné ručení online. Zelenou kartu vám pošleme obratem na e-mail. Pokud se jedná o ojeté vozidlo, čeká vás ještě evidenční kontrola. Jako kupující také hradíte správní registrační poplatky, jako například:
  • správní poplatek za přehlášení vozidla (800 Kč),
  • poplatek za evidenční kontrolu (200-400 Kč),
  • ekologická daň - pokud vozidlo spadá pod normu EURO 0, 1, 2. U každého se ale hradí jen jednou (3 000 Kč - 10 000 Kč)
  Z pohledu prodávajícího Nejdříve vás čeká příprava kupní smlouvy a výpovědi pojištění. Kupní smlouva by měla obsahovat všechny náležitosti, jako jsou například:
  • osobní údaje obou stran (jméno, příjmení, bydliště, datum narození),
  • identifikační údaje vozidla (registrační značku, číslo malého i velkého technického průkazu, u vozů zakoupených po 1. 1. 2024 pak číslo osvědčení o registraci vozidla),
  • kupní cenu,
  • datum prodeje,
  • podpisy obou smluvních stran.
Tip: Smlouvu si můžete stáhnout ve formátu Word nebo PDF. Další postup už je na vaší dohodě s kupujícím. Tip: Přečtěte si podrobný návod, jak na přepis vozidla.
Co mám dělat, když způsobím nehodu?
Pokud nejste ranění nebo v šoku, pokuste se zanechat chladnou hlavu a zmapovat situaci v místě nehody.
  1. Zabezpečte místo nehody - výstražným trojúhelníkem, blikajícím světlem
  2. Zjistěte, jestli jsou na místě ranění. Pokud ano, zavolejte záchrannou službu a policii. Pokud je to ve vašich silách, pokuste se poskytnout zraněným pomoc sami.
  3. Kontaktujte asistenční službu, kde vám poradí, co máte dělat. Telefonní číslo najdete na zelené kartě nebo využijte linku řidičů 1224.
  4. Dopravní nehodu musíte nahlásit policii, pokud:
    • dojde ke zranění osob,
    • hmotná škoda převyšuje 100 000 Kč,
    • hmotná škoda je sice menší než 100 000 Kč, ale vy se nedohodnete s účastníkem nehody,
    • hmotná škoda je způsobená na majetku třetí strany.
  5. Pokud nehodu nemusíte hlásit policii, musíte se s druhým účastníkem nehody dohodnout na zavinění. To můžete udělat písemně buď na čistý papír nebo do záznamu o dopravní nehodě. Obě strany musí dokument podepsat, jinak není platný.
  6. Zapište si jména a adresy řidičů ostatních havarovaných vozidel i svědků dopravní nehody.
  7. Pokud vám někdo způsobil škodu na vozidle, požádejte řidiče o doklady a opište si:
    • jméno, příjmení, adresu bydliště,
    • typ a SPZ vozidla,
    • jméno a adresu pojišťovny i číslo dokladu pojištění.
  8. Pokud se ocitnete v opačné roli, poskytněte všechny údaje potřebné pro náhradu škody.
  9. Písemně oznamte škodu své pojišťovně.
  10. Pokud budete potřebovat s čímkoliv poradit, volejte na asistenční službu své pojišťovny.
Tip: Podívejte se na podrobnější postup při nehodě.

Nenašli jste svou odpověď?

Podívejte se na kompletní seznam otázek k povinnému ručení na stránku s FAQ.

nebo

nám pošlete otázku na chat, na info@top-pojisteni.cz či zavolejte na zákaznickou linku.

Potřebujete poradit? Jsme vám k dispozici na zákaznické lince.

222 100 200
9:00 - 17:00